Levering i postnumrene fra 900 – 2400 i København:
Ved bestillinger under kr. 1.000,00 er fragtprisen kr. 49,00 inkl. moms. Ved køb over kr. 1.000,00 leveres fragtfrit.
Levering i resten af Danmark:
Ved bestillinger under kr. 2.000,00 er fragtprisen kr. 79,00 inkl. moms. Ved køb over kr. 2.000,00 leveres fragtfrit.
VIGTIGT: Angiv altid i ordren, om en evt. leveringsdag, tidspunkt osv. Skriv også gerne, om vinen kan sættes i garage, opgang etc. såfremt ingen er hjemme ved levering.
Ønskes en særlig leveringsdag, skal det anføres i ordren. Skriv også gerne, om vinen kan sættes i en garage, opgang etc.
Lagar sørger ofte for personlig levering i Københavns området og sender ved mindre ordrer med PostNord og større med Danske Fragtmænd, til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at PostNord og/eller Danske Fragtmænd overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos PostNord og/eller Danske Fragtmænd, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Lagar kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos PostNord og/eller Danske Fragtmænd. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Lagar naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Nord og Danske Fragtmænds målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Lagar tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.
Personlige oplysninger:
Ingen personlige oplysninger der registreres på Lagar.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Lagar.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen “Funktioner” og menupunktet “Internetindstillinger”.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve “kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos Lagar på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Lagar, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Lagar. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
Reklamationsret
Lagar yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Lagar indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Lagar returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Lagar
Rantzausgade 42
2200 København N
Email: info@lagar.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Lagar har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform